Za aktywność fizyczną można uznać wszelkiego rodzaju spoty, które angażują w ruch całe ciało. Mogą one być bardziej wymagające lub mniej, a stopień ich intensywność zależy w dużej mierze od kondycji naszego organizmu oraz umiejętności. Jednak niezaprzeczalnie, sport wspomaga pracę licznych układów. A czy rodzaj aktywności zależy od wieku?

Idealne zajęcia dla maluszków i nastolatków

Kiedyś dzieci całe dnie spędzamy na podwórku i bawiły się, ganiały czy po prostu aktywnie spędzały czas. Natomiast dzisiaj najczęściej poświęcają swój czas na wpatrywanie się w ekran telefonu, tabletu lub laptopa, na przemian z telewizją. Nie jest to zdrowe, gdyż może w negatywny sposób wpłynąć m.in. na kształtowanie się kręgosłupa. Z uwagi na to, warto już dziś porozmawiać z dzieckiem i zapytać się, co go lub ją interesuje. W ten sposób możemy zapisać naszą pociechę na dodatkowe zajęcia np. z jazdy konnej, tańca, sztuk walk czy sportów zespołowych. Co więcej, poznają rówieśników, nawiązują przyjaźnie oraz mogą spędzić czas na świeżym powietrzu. Nie zapominamy również o tym, aby w odpowiedni sposób skomponować łóżko, czyli wyposażyć je w materac.

Sport dla osób pracujących

Aktywność fizyczna dopasowana do wieku człowiekaOsoby pracujące często prowadzą siedzący tryb życia, przez co często mają niski wskaźnik aktywności fizycznej. Można to w prosty sposób zmienić – wystarczy tylko postawić na aktywny wypoczynek lub interesujący nas sport. Świetnie sprawdzi się tutaj bieganie, jazda na rowerze czy pływanie, gdyż są to zajęcia niezależne od żadnego grafiku i sami możemy ustalić sobie, o której godzinie zacząłem trenować. Pamiętajmy jednak, że po dobrym treningu warto położyć się do łóżka z wysokiej jakości materacem. Odpowiada on za najlepsze wsparcie kręgosłupa oraz całej sylwetki, przez co gwarantuje właściwą regenerację mięśni oraz zdrowy sen. Jednak aby mógł spełniać swoją funkcję, to musi być odpowiednio dopasowany do potrzeb i preferencji użytkownika.

Aktywność fizyczna na emeryturze

Wraz z wiekiem zmniejsza się wydolność organizmu oraz ogólnie czujemy się bardziej osłabiony. Fakt ten ściśle wiąże się ze starzeniem organizmu, a także licznymi, często przewlekłymi chorobami. Jednak nie oznacza to, że seniorzy powinni całe dnie spędzać w domu i nie uprawiać żadnego sportu – wręcz przeciwnie! Zaleca się, aby osoby starsze na tyle, na ile mogą, uprawiały aktywności typu aqua aerobik czy nordic walking, gdyż korzystnie wpływa to na stan zdrowia. Ponadto powinny wypoczywać na wysokiej jakości materacu, który dodatkowo zapewnia właściwą regenerację mięśni oraz wsparcie dla kręgosłupa. Umożliwia to innowacyjna budowa oraz wyjątkowe własności, dzięki którym jest w stanie niemalże idealnie dopasować się do anatomicznych kształtów ciała użytkownika.

Niezaprzeczalnie, aktywność fizyczna pełni dość ważną funkcję w naszym życiu. Z uwagi na to, nie zapominajmy o niej i każdego dnia poświęćmy na nią trochę czasu. Oprócz tego warto zdrowo się odżywiać oraz właściwe wysypiać.

Podziękowania za współpracę przy pisaniu artykułu dla Cheval – Sklep Jeździecki